Subscribe

4.Okuma Etkinligi || Kır Papatyası - Dilek Taygun | Röportaj

6/23/2015, BY Unknown -
Merhaba, Sihirli Kitaplık ile yaptığımız Kır Papatyası okuma etkinliğinin son gününe geldik.
Yazarımızla gerçekleştirdiğimiz röportaj için sizi şöyle alalım :)
1.İlk olarak klasik soruyla başlayalım.Dilek Taygun kimdir? Kendinden biraz bahsedebilir misin?

Kendimi anlatmak en beceremediğim şeyler arasındadır ama yine de anlatmayı deneyim J 22 yaşında bir genç kızım. GOP Üniversitesi Hemşirelik bölümü mezunuyum ve her mezun gibi atama beklemekteyim. Onun dışında biraz asabi ve alınganım. Her zaman daha iyisini hedefleyen bir insanım. Ve fazlasıyla hayal kuran biriyim. Kısaca böyle J

2.Yazmaya ilk olarak ne zaman başladın?

Ben yazmaya lise dönemimde başladım. Bir gün elime geçen boş bir deftere o an hayalinde kurduğum kurguyu yazdım. O kurgudan ne hatırlıyorsun derseniz sadece ana karakterleri hatırlıyorum. Kurgunun ismi dahi yok aklımda.

3.Kır Papatyası ilk hikayen mi?

Hayır, değil. İlk hikayem 3 ya da 4 yıl önce yazdığım Aşk ve Tutku’dur. Eski okurlarım çok iyi bilir.

4.Yazdığın karakterleri gerçek hayattın mı esinlenirsin yoksa tamamen kurgumu?

Öncelikle ben boş duvardan bile etkilenerek kurgu yazabilecek bir insanım. Bunu kendimi övmek amacıyla söylemiyorum ama son zamanlarda fark ettiğim bir gerçek. Her şeyden etkilenip bir şeyler çıkarabiliyorum. Karakter konusunda ise sadece bir karakterim de hayatımda olan birinden esinlenerek yazdım. Diğerlerinin hepsi kurgudur.

5.Karakterlerinde senden bir parça da olduğu söylenebilir mi?

Bayan karakterlerimin çoğunda benden parçalar var. Funda’nın asiliği… İnci’nin açık sözlülüğü… Buket’in inadı… Neslihan’ın hırsı… Yazan ben olduğum için illa ki birkaç özelliğimi de kapıyorlar. Yine okuyucularım iyi bilir benim karakterlerimin geneli saçlarını topuz yapar, kolaya aşırı düşkündür. Ki bunlar benin bariz özelliklerim.

6.Seni yazmaya teşvik eden önemli etken ne oldu?

Hayallerim. O kadar çok hayal kuruyorum ki… E, bunların hepsini yaşayamayacağıma göre bende yazarak yaşıyım dedim J

7.Yazarken tercih ettiğin özel bir yerin yada mekânın var mı?

Hayır, yok. Ama müzik ve açık hava benim için daha elverişli.

8.Hikâyen kitap olacağı zaman neler hissettin?

Heyecanlandım... Mutlu oldum J

9.Kır Papatyası dışında kitap olacak başka bir hikâyen daha varmı?

Evet, Gelinim için anlaşma yaptık yayınevim ile. İnşallah çok kısa bir zaman sonra onu da ellerimize kitap olarak alacağız.

10.Son olarak KGBT aracılığıyla okuyucularına söylemek istediğin bir şey var mı?

Benim her zaman okurlarıma söylediğim bir söz vardır yine onu söyleyerek bitirmek istiyorum; ‘’Ben okurlarımı bir çiçeğe benzetiyorum. Nasıl bir çiçeğe bakmazsak solup gider bir süre sonra, okurlarda öyledir. Ben sizlerle ilgilenmezsem bir süre sonra sizi kaybederim. Aksine ben kaybetmek değil kazanmak istiyorum…’’

Her zaman yanımda oldukları ve beni destekledikleri için çok teşekkür ederim. Daha birlikte nice başarılar elde edeceğiz. Sevgiyle kalın. 


5 yorum:

  1. Sırf bir puan verdiğiniz kitap yok mu merak ettim için blogunuza girdim.Yokmuş.Galiba kategoriler boş kalmasın diye buna da tüm puanları verdiniz.Maşallah, okuduğunuz tüm kitapları çok beğeniyorsunuz herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk olarak her okuduğum kitaba puan vermek gibi bir alışkanlığım yok, ikinci olarak puan verdiklerimde de öyle düşük puanlar bulamazsınız çünkü ön okumasına bakmadığım ve araştırmadığım bir kitabı alıp okuyan bit yapıya sahip değilim. Sevebilceklerim belli ona göre kendime uygun kitaplar seçerim. Kitaplığımda hemen hemen her kitap kendi tarzıma uygun kitaplardır. O bahsettiğiniz tüm puanlarda blogumun tasarımı yapıldığı sırada deneme amaçlı yapılmış bir şeydir. Hani etiketler gözüküyomu diye tasarımcı yapmış sanırım bilginize :)

      Sil
    2. he birde zaten bu yorum değil röportaj yani puan istesem de veremiyorum

      Sil
    3. Ne mutlu size, paranız boşa gitmiyor o zaman.Yeni çıkan kitapların çoğunu ben de okuyorum ama bir kısmı hoşuma gitmiyor, umarım ben de sizin gibi seçici olurum bir gün :)

      Sil
    4. Aslında daha ilk zamanlar seçici davranamıyordum her şeyi merak ediyor insan ama zamanla neyi sevip sevmeyeceğimi anladım herhalde. Çok nadir yeni şeyler deniyorum ama temel kuralım mutlu son :D mutsuz sonu olan kitaplara hiç ısınamıyorum ya :)

      Sil