Subscribe

KGBT 12.Tur || Yasemin Yaman - Benim Küçük Gelinim | Yorum

7/30/2015, BY Unknown -





"Hanım! Söyle kızına hazırlıklarını yapsın, birkaç aya Cemal Bey'in büyük oğlu ile evlenecek!"
Aynı anda verilen kararlar gençlere bildirilirken soluklar tutulmuştu. Ne genç kız evleneceği genç adamı tanıyordu ne de genç adam evleneceği kızı görmek istiyordu...

İkisi de eşit şartlardaydı. Bir anda hayatları hakkında alınan karara uymak zorunda bırakılmışlardı. Biri köy beyinin göze çarpan, içindeki iyiliği asla gösteremeyen büyük oğlu, diğeri ise köyün en gözde kızlarından biri olmaya aday temiz kalpli genç bir kız.

Onlar birbirini tanımaya çalışırken tam da en mutlu olacakları zamanda, birbirlerini hiç tanımadıklarını acı bir şekilde öğreneceklerdi.

Aslında zaman hiçbir şeyin ilacı değildi. Kişi izin verdiği sürece zaman, duyguların körelmesine neden oluyordu. Bazı duyguların körelmesine imkân yoktu. 
Hayal kırıklığı, pişmanlık ve bağlılık gibi...
(Tanıtım bülteninden)



Herkese merhaba, bayramı atlattık azıcık dinledik ve son hız turlarımıza geri döndük. Tatil sonrası ilk tur kitabımız Benim Küçük Gelinim.

Kitabın arka kapağından da anlaşılacağı gibi küçük yaşta evlenmeye zorlanan bir çiftimiz var. Sedat köyün beyinin en büyük oğlu, büyük dediysem daha kendisi 17 yaşında. Annesi oğlunu evlendirmeye karar verince Gözünü Asude'yi kestirmiştir. Daha oğluna bulduğu kızı anlatamadan ve onun evlenmesini istediğini söyleyemeden Sedat'ın annesi vefat eder. Ardında Sedat, Sedat'dan küçük iki erkek kardeş ve birde minik bir kız bırakıp gidince Cemal bey cenazenin üzerinden kısa bir zaman sonra karısının istediğini yerine getirerek Sedat ve Asude'nin evlenme konusunu açar. Çiftimiz her ne kadar buna karşı koysa da bir şekilde ikna olurlar ve düğün gerçekleşir.

Sedat yaşı küçük olmasına rağmen üzerine büyük sorumluluklar almış bir karakter. Okurken küçük yaşta olduğunu bilmeme rağmen onu bir türlü gözümde küçük canlandıramadım.
Konuşmaları, hal ve tavrı bir an bile yaşının küçük olduğunu göstermedi.

Asude bu zamana kadar okuduğum en iyi niyetli kadın karakterdi. Biraz fazla iyi niyetliydi hemde. 
Evli çiftin yaşının küçük olmasından dolayı Sedat askere gitti geldi ve yazarımız ikili arasındaki büyük yakınlaşmaları bu dönemden sonraya saklamış ki bunu çok sevdim. Sedat'ın bu kadar asil ve anlayışlı bir karakter olması da gözüme hoş göründü. Asude'ye gerçekten saygı duyan bir adamdı ve takdir edilesi bir davranıştı. Aralarında ki çekimin çocukluk dönemini atlatıp gözümüze batmayan bir zamanda yaşanması en doğru karar bence de ve en çok sevdiğim kısımdı.

Asudenin Sedat'ın en küçük olan kardeşine beslediği sahiplenme duygusu kitabın benim için can alıcı yeriydi. İkili arasında ki sevgi muhteşem bir dille anlatılmış bence.

Diğer bir kısım ise Sedat'ın kardeşleri. Suat ve Yağız. Asude'ye olan hayranlıkları ona olan sevgi ve saygıları kitapta en çok sevdiğim diğer bir kısım oldu.

Sedat'ın askere gidip geldikten sonrası benim için sinir krizi halleriydi tek kelime ile. Ne olduğunu anlatmak istemiyorum spoilerin büyüğünü vermiş olurum o yüzden susuyorum ama okurken yenmedik tırnak kalmadı (ağza alınmayacak lafları söylemiyorum bile) bende.
Delirdim!!

Belli bir kısımdan sonra sürekli zaman atlaması açıkçası beni ilk rahatsız eden şey oldu. O kadar çok zaman atlamasaydı daha bir güzel olurdu diye düşünüyorum. Başlarda biraz daha kısa zamanlar atlayıp dengelense miydi acaba dedim ama bu konuda hala kararsızım :D Aynı zamanda Yaren ve Yağızın evlenmesi de pek hoşuma gitmedi, evet adet gereği evlendiler ama yinede birbirlerine bir şeyler hissetmesi biraz Suat'a haksızlık gibi hissetmeme sebep oldu. Belkide Suat'ı çok sevdiğimden ötürü kabullenemedim bilemiyorum, çok duygusal davranmış olabilirim.

 Bir yandan da Yağız'ın mutlu olmasına sevinmedim değil ama keşke başka şekilde olsaydı diye düşünmedim değil.
(Neler olduğunu söylemiyorum :) )

Birde aniden ortaya çıkan Seher kim olduğunu söylemeyeceğim bunu da okuyarak öğrenin ama bir karakter bu kadar mı nefret edilesi olur. Kadını parçalayasım geldi her bir satırda.

Bazı kısımları okurken Sedat'a çok kızacaksanız ama kızmayın, ona kıyılmaz ki ama :)
Genel olarak bakıldığında benim gibi ufak yaşlardaki karakterleri okumayı sevmeyen birisi bile bu kitabı severek okuduysa bence kesinlikle denemelisiniz.

Sadece bu kadar uzun olmasaydı dedim. O Seher'li kısımları gerçekten bu kadar çok okumak istemedim. Yazarımızın kalemi akıcı ve güzeldi beni sıkan tek bir anlatımı olmadı.
Bundan sonra ki kitaplarını okur musun derseniz cevabım evet göz ardı edilecek bir kalem değil bence.


Ben severek okudum umarım sizde beğenirsiniz. Çekilişe katılmayı unutmayın diyorum.
Öpüldünüz :*

PUANIM



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder