Subscribe

YORUM: KÜL - SHANI PETROFF & DARCI MANLEY

12/23/2015, BY Unknown -
Kader önceden belirlendi. Yönetim tarafından sıkıca kontrol ediliyor. Değiştirilemez.
Madden Sumner bir Mor olarak doğdu. Sistemin en yüksek halkası. Kaderi Yediler Bakanı olmak. Dax halkanın alt tabanı olan Kül, bir Renksiz. Kaderinde gerçekleştirmesi gereken hiçbir şey yok. Buna rağmen hayatından vazgeçmiş değil. Statüsünün onu tanımlamasına izin vermeyecek. Dax ve Madden'ın yolları, özgürlüklerini kazanmak için verecekleri mücadelede hiç beklemedikleri bir şekilde birleşecek. Peki, kaderleri için savaşmaya gerçekten hazırlar mı?






 Merhabalar, nasılsınız? Ben bu ara pek kitap okuyamıyorum ne yazık ki, ilk defa canım istemiyor nedendir bilinmez. Ama en son Kül'ü bitirdim ve dedim ki madem okumuyorum hadi bir yorum gireyim bari.
Distopya türünde ki kitaplara ben biraz yabancıyım. Yeni yeni kendileriyle kaynaşıyoruz ve sanırım bu konuda şanslıyım çünkü hoşuma giden beğendiğim kitaplarla başladım.
Kül'den biraz bahsedeyim size. Novella Dinamik'in son harikası bildiğiniz gibi.

Bildiğimiz dünya bir şekilde yok olmuş ve toplumun bir arada kalması için belli kurallar getirilmiş, sınıflandırılmış bir toplumun hikayesini okuyoruz. İnsanlar daha doğar doğmaz kaderleri bir şekilde saptanıyor ve kaderlerinine göre belli bir sınıfa yerleştiriliyor. Bu sınıflar ise renklerle belli edilmiş. Mor, kırmızı, yeşil, sarı, kahverengi, barut rengi ve kül.
Kitabımız iki ana karakterin ağzından anlatılmış ve bence bu çok güzel. Bu sistemde olan bir kitabın tek kişi ağzından olması bence kafa karışıklığına yol açardı. Dax ve Maddie iki ana karakterimiz. Her ne kadar başlarda Dax'i erkek sansam da çok kısa zamanda gördüm ki ikisi de kız.
Kitap da bana en çekici gelen kısımların başına dünyayı kurtaran karakterlerin bir çift olmaması. Yanir bir erkek bir kız farklı kademelerden birbirine aşık olur ve bir anda her şey düzelir. Bu tarz değil ve ana önemli karakterin kadın olması çok hoş bence.
Ayrıca yan karakterlerimiz var hem de bir sürü. Hatta ben bazen onlarla ilgili daha fazla şey öğrenmek için can attığımı itiraf ediyorum.

Başta size gençli kitabı gibi gelebilir ama kesinlikle değil bence türünde gerçekten iyi bir kitap. Ben severek okudum. Kitap sizi merak ettirip içine alıyor, karakterleri seviyorsunuz. Bazı yerlerde duygusallaşıyorsunuz. Ben kitabı severek okudum. Hele bir son vardı gerçekten ne olacak diye meraklanmamak elde değil. 
Başlarda bir kopukluk yaşadım bazı durumları algılamaya çalışırken biraz kafa karışıklığı oldu ama bir kaç sayfa sonra baya güzel ilerlemeye başladı ve sonunda kafanızda her şey yerine oturuyor.
Tabii kitabı sevmemin nedenlerinden biri de çevirmeni. Tuba Özkat'a ait çeviri olur da hiç sevilmez mi?
Kısaca toparlarsak bence türünde gayet iyi bir kitap. Bu tarzın bağımlısıysanız eminim ki çok seveceksiniz. Konu olarak çok değişik ve ilgi çekici. Kitabın iç ve dış tasarımı hakkında diyecek bir şey yok zaten tek kelimeyle harika. Umarım devam kitabı için çok beklemeyiz.
Beni İnstagram da takip etmek için tıklayın. Yeni yıla özel harika bir devam eden yarışmamız var. Kitaplara Dair


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder