Subscribe

KGOS:25.TUR || YORUM: ENTRİKACILAR | Christine Féret-Fleury

3/13/2016, BY Unknown -
Versailles karmakarışık! Versailles aklını kaçırmış!
Saray'a yeni gelen, "Kızıl" adıyla tanınan ve hakkında hiçbir şey bilinmeyen bir kızıl saçlı, tozu dumana kattı. Ünlü terzi Claude de Chinelle'in koruması altına giren bu güzeller güzeli kız, terzinin en sevdiği modeli ve esin perisi oldu. Kızıl herkesi kışkırttı! Kıskançlıktan çatlayanların, rekabet etmek için tutuşanların gözleri üzerinde. Ne ondan nefret eden Saraylı güzel Élise de la Valle ne de ona âşık olan karizmatik şövalye Philippe de Saint-Agrève, Kızıl'ın özenle sakladığı sırrını öğrenmeyi başarabildi.
Versailles Sarayı'nda dönen dolaplara tanık olmaya hazır mısınız? Gizli odalarda yaşanan dudak uçuklatıcı olaylar sizleri bekliyor. Güneş Kral'ın sarayının heyecan verici, haylaz ve kesinlikle ateşli entrikaları, daha önce okuduklarınızın hiçbirine benzemiyor!
(Tanıtım Bülteninden)

Herkese selamlar, yine güzel bir kitapla karşınızdayız. Kısacık bir kitap ama benim beklentimden daha iyi çıkar bir kitap oldu Entrikacılar. Hatta kısalığından son derece isyan etmiş olabilirim.
Kitabın konusundan çok fazla bahsetmeyi sevmiyorum bildiğiniz gibi ki zaten kitabın sayfa sayısından ötürü de bir şeyler anlatmak istemiyorum.
Kİtap iki kadın karakterin ağzında anlatılıyor. Birisi sizi merakta bırakan ve bir sırrı olan Kızıl, diğeri de diğer kitaplarda daha fazla ondan bahsedileceğini düşündüğüm Elise. 
Gizemli Kızıl saraya girdiği anda tüm gözlerini üzerine çekiyor.Ama kendisinin de dediği gibi onun bir sırrı var bu beni acayip merak ettiriyor. İki karakterden anlatılmasına rağmen ben Kızıl'ın olduğu bölümler de daha fazla heyecanladım. Sürekli daha uzun olsaydı keşke ya da hemen ikinci kitap çıksın diye söylenerek okudum.
Kitabın kısalığı beni nedense tereddütte bırakmıştı ama gelin görün ki acayip severek okudum. Film tadında bir hikayeydi ki kısa kitaplarda benim bu tadı almam çok zor olmuştur hep.
Birde etkilendiğim en büyük kısımlar her bölüm geçişlerinde aralarda verilen gerçek bilgiler oldu. Kİtapta geçen bir çok karakteri okurken gerçekte de var olduğunu anlıyorsunuz ve bu sizi daha fazla etkiliyor. Bir Gökcicisi'den Yorumlar blogunun sahibi ve benimde yakın arkadaşım Gökçe'yle bunlar üzerine konuştuk ve kitabı benim gözümde başka boyuta ulaştırdı. Onun engin çevirileri sağ olsun :)
Daha fazla ilgimi çekti diyebilirim. Bittiğinde karakterler hakkında araştırma yapma ihtiyacı duyuyorsunuz merakınızdan.
Bir Elise bi Kızıl dan okuduğumuzdan sanki iki final okumuş gibi hissettim. Çünkü ikisinin de hayatında acayip önemli şeyler olarak bitti.
Ben kitabı çok severek okudum ve umarım ki fazla beklemeyiz devamı için. Kitabın orijinal dili Fransızca çeviri güzeldi ben beğendim çok hatası olmayan bir kitaptı ufak tefek göze batan noktalar vardı sadece. Bunlar dışında ilgi çekici ve hevesla okuduğum bir kitap oldu benim için.
Bol kitaplı günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder