Subscribe

YORUM: BRONZ ATLI | PAULLINA SIMONS | PEGASUS YAYINLARI

2/16/2017, BY Unknown -
Alexander ve Tatyana!
Bu ikili çok uzun süre aklımdan çıkmayacak. Hatta eminim ki bir yerde bu isimleri duyar ya da okursam direk aklıma onların hikayesi gelecek.
Bronz Atlı 800 sayfalık bir kitap. Ama kalın kitabın her sayfasın da sizi binbir duyguya sürekleyecek cümleler dolu. Gördüğüm yorumlara dayanarak kitabı tamamen aşk kitabı sanarak başladım. Bu kadar sayfa ne anlattı yazar diye düşündüğümden çok çelişkiliydim aslında. Ama Bronz Atlı kesinlikle tamamıyka bir aşk kitabı değil. Benim için harika bir savaşı anlatan, ama bu savaşın arasında parçalanan hayatlara dokunan bir kitap. Bu kadar acının, kaosun arasında yeşermeye çalışan bir aşk, birbirlerinden güç alarak hayatta kalmak için söz veren bir çift de var.
İşte tam da bu yüzden kitabı sevdim. Ben ki dönem aşk romanı sevmem. Ben ki savaş okumaktan nefret ederim. Ama daha önce böyle bir savaşı bu kadar harika anlatan bir kitap okumadım. Onca detay, incecik ayrıntılar o kadar netti ki hepsi gözümde canlandı. Savaş sahneleri çoğaldığında Alexander ve Tatyana o kadar güzel dahil oluyordu ki kitaba, hem afallayıp hem de memnun oluyorsunuz. Ya da tam tersi. Aşk çok mu geldi. Yazar kıvrak bir zekayla savaş bilgisi veriyor. Eğer bu kitapta bir aşk hikayesi olmasaydı da severdim. Öyle bir işlenmiş ki konu bayılarak okudum. Ama için de olan o aşk beni bitirdi. Ülkede bir savaş var, aşkı için savaşan bir çift var. İki tür savaşı da okudum, hissettim. Hem de en derinden. Ve bir romanda bu kader nefret ettiğim karakterler olmamıştı. O kadar sövdüm. O kadar sinirlendim ve stres oldum ki anlatamıyorum. Ve son sayfalar... Ah nasıl ağlattı beni ya. Tükendim. Tuttuğum sayfaları yırtasım  geldi. O kadar şeyden sonra. Nasıl? Dedim ya nasıl olur böyle bir şey.
Acı kelimesinin karşılığı gibi kitap.Hem duygusal, hem ruhsal hem de bedensel. Her birini hissediyorsunuz. 
Soluk soluğa okunan bir hikaye ve etkisi çok uzun sürecek eminim.
Yazmak istediğim çok şey var ama fazla bir şey söylemek istemiyorum.
Lütfen okuyun. Ciddiyim en kısa zaman da alın ve okuyun. Belki biraz derinden sarsılacaksanız ama bayılacaksınız.
İNSTAGRAM :OKUR YAZAR ANNECİK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder